Eğer biri “Kıyametin kopacağı zaman, bin sene veya daha az veya daha çok, Muayyen olarak bildirilseydi daha iyi olurdu. Herkes onu bilmiş olurdu” derse cevaben deriz ki; bunun doğuracağı zarardan kaçınmak bakımından insanların vaziyetine elverişli olan bilinmemesidir.
Çünkü belki uzaktır. Eğer uzak olduğu bilinirse, ceza gününün uzaklığı korkuyu azaltır ve herkes lüzumsuz hülyalara kapılır.
Belki yakındır. Eğer yakın olduğu bilinirse korku çoğalır, insanlar çalışamaz. Bu suretle hayırlı işler azalır, dünya harabeleşmeye başlar. Eğer bu mana iyice anlaşılsaydı bu ikinci kısmın misali olurdu.
İmam Gazali / Kavaid_ul Akaid / S. 102-103 / Endülüs Yayınları